Ach te śniadania !

0 Comments

Śniadanie, najważniejszy posiłek dnia jak powiedział kiedyś ktoś mądry. Inny dodał, że na śniadanie najedz się jak król... guzik, nie przy cukrzycy, przynajmniej nie mojej.

Po dwóch tygodniach walki z dietą, wiem już mniej więcej na co i jak reaguje mój organizm oraz na co mam uważać.
Dowiedziałam się np. że kawa i czarna herbata źle się kończą, jeśli chodzi o wynik na glukometrze, za to truskawki są mojemu organizmowi zupełnie obojętne.
Niższe cukry mam popołudniu za to dość wysokie rano, zwłaszcza po śniadaniu.
Na czczo wynik 76 więc całkiem w normie, po śniadaniu 140-150. Pierwsze kilka dni przeszukiwałam sieć w poszukiwaniu odpowiedzi DLACZEGO. Jadłam tak, jak przykazali w szpitalu  o diecie szpitalnej w innym poście), a tu ciągle źle i źle. Na którymś forum ktoś zaproponował, żeby nie jeść pieczywa i to okazało się strzałem w dziesiątkę. Kilka dni testów i już wiem, że na pierwszy posiłek odpadają pieczywo i inne węglowodany złożone. Mogę jeść nabiał, warzywa i owoce. "Normalne śniadanie" złożone z pieczywa z dodatkami, dopiero na II śniadanie.
Wybór jest niby ograniczony, ale da się przeżyć. Można zjeść sałatkę z ogórkiem, pomidorem, koperkiem i łososiem wędzonym (przyprawioną do smaku) z dodatkiem sera białego. Dobrze przyjęta będzie też jajecznica na łyżeczce masła z pieczarkami, pomidorem, plasterkiem chudej wędliny i sera żółtego. Inna wersja - pokrojone truskawki z jogurtem naturalnym i cynamonem do tego chuda parówka lub jajko. Apropo cynamonu: trafiłam gdzieś na informację, że pomaga przy cukrzycy, to dobrze bo lubię tą przyprawę, pomaga oszukać trochę na smaku i zawsze kojarzy się z czymś słodkim:)
Dziś prezentuje przepis na owsiankę z owocami. Przepis prosty, ale smaczny. Owsianka u mnie jest na granicy limitu, ale to pożywne i zdrowe śniadanie, które dostarcza naszym maluchom wielu witamin więc do dzieła:

Owsianka owocowa

- 3-4 łyżki płatków owsianych górskich i łyżka amarantusa (opcjonalnie)
- Pół szklanki mleka
- Kilka łyżek wody
- Garstka owoców sezonowych ( np. truskawek) lub pół porcji owoca większego ( np. brzoskwini)
- Szczypta cynamonu


Płatki owsiane i amarantus sypiemy do miseczki, zalewamy wodą i podgrzewamy (w garnku, mikrofalówce, jak kto woli). Gdy zmiękną dodajemy mleko i pokrojone w kawałki owoce, ponownie podgrzewamy.
Na koniec dodajemy cynamon. Smacznego !



You may also like

Brak komentarzy: