Oszukany sernik na zimno

0 Comments
Mało jest rzeczy, których brakuje nam tak jak ciast i deserów. Wcale nie musimy z nich rezygnować, wybierzmy tylko zdrową, cukrzycową alternatywę.

Sezon truskawkowy w pełni, korzystajmy więc do woli. Dziś przepis na pyszny serniczek bez sera, za to z jogurtu greckiego. Czas wykonania to kilka minut, łatwo również przygotować wersję dla domowników, tak żeby deserem cieszyć się wspólnie. Truskawki w dłoń i do dzieła!

Oszukany sernik truskawkowy

- Garść truskawek
- Jogurt grecki
- Żelatyna spożywcza
- Łyżeczka miodu
- Pół kostki czekolady gorzkiej 74 % lub podobnej
- Jedna sztuka herbatnika Petit Beurre
- Kilka łyżek gorącej wody

W ciepłej wodzie rozpuszczamy 2 łyżeczki żelatyny, mieszamy aż się rozpuści. Wciąż ciepłą mieszankę dodajemy do jogurtu wraz z łyżeczką miodu i miksujemy przez chwilę do połączenia składników. Truskawki myjemy i kroimy drobno. Na spód niewielkiej, płaskiej miseczki wykładamy pokrojone owoce i zalewany masą jogurtową. Górę posypujemy rozkruszonym herbatnikiem i posypujemy wiórkami czekolady (startej na małej tarce). Jeśli nie planujemy odwracać serniczka, herbatnika i czekoladę można dać na spód. Wstawiamy do lodówki na min. 20 minut.


Mój cukier po tym deserze na poziomie 103 więc znośnie. Ja górę posypałam dodatkowo cynamonem ale jak kto lubi. W wersji dla męża, część masy przełożyłam do oddzielnej miski i utarłam z cukrem a na spód wyłożyłam pokruszone pierniki. Smacznego!


You may also like

Brak komentarzy: